DIY | Fotocollage voor aan de muur

Een tijdje geleden was ik op zoek naar een fotolijst, je weet wel, zo een waar je een fotocollage in kunt doen. Ik vond dat zo gezellig staan en wilde het enorm graag hebben voor in mijn huisje. Natuurlijk had ik precies in mijn hoofd hoe ik het wilde en dus werden de meeste exemplaren die ik in de winkel vond afgekeurd.

Eindelijk was het zover, bij de Xenos vond ik een lijst die voldeed aan mijn eisen, alleen zaten er twee minpunten aan. Ten eerste was hij heel slap en wiebelig (ik zag al helemaal voor me hoe hij van mijn muur zou vallen in duizend stukjes) en ten tweede kostte hij gewoon iets van 24 euro (uit mijn hoofd, misschien zit ik er een paar euro naast). Voor een stevige fotolijst, waar ik heel lang van kan genieten wil ik dit misschien nog wel neerleggen, maar dit ding liet ik mooi staan.

Uiteindelijk koos ik ervoor om zelf iets te maken en daar ben ik enorm blij mee! Aangezien het zo simpel is dat zelfs ik het kan, moest ik het gewoon met jullie delen, dus bij deze:

Et voila, mijn mooie fotocollage!

Et voila, mijn mooie fotocollage!

Men neme 1 canvas in de grootte die jij mooi vindt, een rol inpakpapier die jij kunt waarderen en een hele hoop nietjes (+nietmachine natuurlijk).

 

Het stappenplan is heel kort en makkelijk:

  1. Zorg dat het canvas op een lege tafel ligt en dat je de benodigdheden bij de hand hebt.
  2. Meet uit hoeveel inpakpapier je nodig hebt, let hierbij op dat je het op de achterkant vast moet kunnen nieten (op het hout).
  3. Knip het inpakpapier af en zorg dat het aan de voorkant goed op je canvas zit. Aan alle kanten moet je een goede rand overhebben, deze vouw je om het canvas heen en niet je aan de achterkant vast. Eventueel kun je het eerst gauw even met plakband vastmaken, zodat het tijdens het nieten niet verschuift.
  4. Plak foto’s op de voorkant van het canvas, het liefst met plakband zodat je de foto’s kunt verwisselen wanneer je wilt.
  5. Et voila, jouw fotocanvas is klaar!

 

Natuurlijk kun je ook variëren, door gebruik te maken van verschillende soorten inpakpapier, washi tape of bijvoorbeeld accessoires die je gebruikt bij scrapbooken.

Wat vinden jullie van deze DIY? Heb je nog andere leuke variatie-ideeën? Laat het me weten!

Geef een reactie

